Kwaliteit
De mondhygiënisten in de praktijk hebben zich na het afronden van hun HBO-opleiding voor een groot deel toegelegd op beugelbehandelingen. Dit vereist een specifieke kennis en vaardigheden. Na ongeveer twee jaar kan een mondhygiëniste delen van de beugelbehandeling zeer goed, zorgvuldig en zelfstandig uitvoeren.
De assistentes krijgen na hun opleiding tot tandartsassistente aanvullende scholing in het documenteren van patiënten (zoals bijvoorbeeld het goed, snel en kundig maken van gebitsafdrukken). Verder zijn zij goed op de hoogte van de eisen die worden gesteld aan reinigen en steriliseren van instrumentarium. Zodoende kan iedereen die in de praktijk wordt behandeld, rekenen op een zorgvuldig en schoon werkproces.
Patiënteninformatie wordt niet aan derden door gestuurd of verteld zonder overleg met de orthodontist en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing).
Klanttevredenheid
Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de receptioniste en/of de orthodontist.
ISO-9001 certificering
In het najaar van 2011 is de praktijk gaan werken volgens de strenge eisen van ISO-9001, waarvan het certificaat in het voorjaar van 2012 is behaald. Ook de gebruikelijke hercertificering in 2017 verliep zonder problemen. Daarmee voldoen we royaal aan de eisen die de overheid stelt op het gebied van schoon en vakkundig werken.

Om het niveau van de medewerkers op peil te houden, gaan zij met regelmaat naar bij- en nascholingsactiviteiten die verband houden met ons vak. Zo blijven we bij met de nieuwste technieken in het vak.
Leerbedrijf
De praktijk is een erkend leerbedrijf voor tandartsassistenten. Tevens zijn wij stageadres voor de opleiding Mondzorgkunde.
De praktijk draagt het keurmerk van de Vereniging van Orthodontisten. Door dit keurmerk ben je verzekerd van het niveau en kwaliteit van de behandeling en van de medewerkers.